Straumann® SLActive.

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 Präsentation transkript:

Straumann® SLActive

Straumann® Implantatsystem 2014 Das SDIS in Roxolid® mit SLActive®- oder SLA®-Oberfläche Alle Straumann-Implantate sind aus innovativem Roxolid® gefertigt* Roxolid® ist in 3,3 mm, 4,1 mm und 4,8 mm erhältlich Roxolid® wird mit der hydrophilen SLActive® Oberfläche und der bewährten SLA® Oberfläche angeboten Je nach Typ werden Längen von 4-16 mm angeboten Loxim Transferteil *Titanimplantate sind weiterhin in einem eingeschränkten Portfolio erhältlich

SLActive® Mehr Vertrauen durch höhere Vorhersagbarkeit Verbesserte Vorhersagbarkeit bei stabilitätskritischen Behandlungsprotokollen3 Schnellere Osseointegration für mehr Vertrauen bei allen Behandlungen1 Reduzierte Einheilzeiten von 6-8 Wochen auf 3-4 Wochen2 1 Bornstein MM, et al, “Early loading at 21 days of non-submerged titanium implants with a chemically modified sandblasted and acid-etched surface: 3-year results of a prospective study in the posterior mandible”, J Periodontol 2010;81(6):809-818. 2 Oates TW et al, “Enhanced implant stability with a chemically modified SLA surface: a randomized pilot study.”, Int J Oral Maxillofac Implants (2007): 755-760 3 Nicolau P et al, “Immediate and Early Loading of Chemically Modified Implants in Posterior Jaws: 3-Year Results from a Prospective Randomized Multicenter Study”, Clin Implant Dent Relat Res (2011)

SLActive® Mehr als eine Oberfläche. Ein neues Level des Vertrauens Die hydrophile Straumann® SLActive Oberfäche zeichnet aus: Höhere Sicherheit und schnellere Osseointegration in jeder Indikation1-7 Reduzierte Einheilzeiten von 6 – 8 auf 3 – 4 Wochen1-6 Erhöhte Verhersagbarkeit bei kritischen Protokollen5,7 SLActive® 1 Buser D. et al. ‚Enhanced bone apposition to a chemically modified SLA titanium surface.’ J. Dent. Res. 2004 Jul;83(7):529–33. 2 Schwarz F. et al. ‘Histological and immunohistochemical analysis of initial and early osseous integration at chemically modified and conventional SLA® titanium implants: Preliminary results of a pilot study in dogs.’ Clin. Oral Impl. Res. 2007;11(4):481–488. 3 Schwarz F, et al. ‘Histological and immunohistochemical analysis of initial and early subepithelial connective tissue attachment at chemically modified and conventional SLA® titanium implants. A pilot study in dogs.’ Clin. Oral Impl. Res. 2007;11(3):245–455. 4 Schwarz F, et al. ‘Effects of surface hydrophilicity and microtopography on early stages of soft and hard tissue integration at non-submerged titanium implants: An immunohistochemical study in dogs.’ J. Periodontol. 2007;78(11):2171–2184. 5 Schwarz F,et al. ‘Bone regeneration in dehiscence-type defects at chemically modified (SLActive) and conventional SLA titanium: A pilot study in dogs.’ J. Clin. Periodontol. 2007;34(1):78–86. 6 Zöllner et al. ’Immediate and early non-occlusal loading of Straumann implants with a chemically modified surface (SLActive®) in the posterior mandible and maxilla: interim results from a prospective multicentre randomized-controlled study.’ Clinical Oral Implants Research, 19(5), 442-450,2008. 7 Nicolau P. et al. ‘Immediate and early loading of chronically modified implants in posterior jaws: 3-year results from a prospective randomized study‘ Clin Implant Dent Relat Res. 2013 Aug;15(4):600-612 SLA®

SLActive® Mehr als eine Oberfläche. Ein neues Level des Vertrauens Die exzellente Osseointegrations-Prozess von SLActive® wurde histologisch zum ersten Mal am Menschen gezeigt1 1) Lang NP, et al., Early osseointegration to hydrophilic and hydrophobic implant surfaces in humans. Clin. Oral Implants Res. 2011;22:349–356.

SLActive® Reduzierte Einheilzeiten: von 6-8 auf nur 3-4 Wochen 1,2 1 Raghavendra, S., M. C. Wood, and T. D. Taylor. "Early wound healing around endosseous implants: a review of the literature." Int.J Oral Maxillofac.Implants 20.3 (2005): 425-31 2 Oates TW et al, “Enhanced implant stability with a chemically modified SLA surface: a randomized pilot study.”, Int J Oral Maxillofac Implants (2007): 755-760